Czternastokrotny mistrz Polski i trzykrotny zdobywca Pucharu Polski kończy dziś 101 lat. Mimo, że w ostatnich latach pod względem sportowym śląska drużyna zaliczyła mocny zjazd, dziś powoli, krok po kroku stara się odbudować dawną legendę poprzez pracę u podstaw. Nową Erę w historii klubu ma symbolizować nowy herb.
Autorem nowego logotypu jest Karol Gwóźdź. – To dla mnie ogromny zaszczyt i duże wyróżnienie! Co do procesu projektowania, to bardzo mi zależało, aby to był lifting najbardziej akceptowalnej wersji herbu wśród kibiców, a także, aby każdy element znaku był odpowiednio dopracowany. Wszak nie jest to logo firmy dla 100 osób. Herb ten będzie oglądało tysiące ludzi. Musiał więc nawiązywać do lat poprzednich, ale być odpowiednio oszlifowany w detalach. Dla postronnego odbiorcy zmiany mogą wydawać się praktycznie nie zauważalne, jednak jest ich całkiem sporo – tłumaczy autor logotypu na oficjalnej stronie internetowej Klubu.
Tam też znajdziemy dokładne wytłumaczenie tego, co zmieniło się w herbie klubu z ulicy Cichej.
Sportowo Ruch Chorzów obecnie lideruje swojej grupie III ligi i kroczy pewnie po awans do wyższej klasy rozgrywkowej. Czy to będzie początek lepszych czasów dla kibiców „niebieskiej eRki”? Czas pokaże.