Jeśli pracujesz w firmie zajmującej się mogą, prawdopodobnie masz duże doświadczenie z podrabianymi produktami. Zalały już media społecznościowe, rynki internetowe, fora i każdą inną społeczność, jaką mogą znaleźć.
Marki modowe nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie podróbek
Podróbki są w stanie całkowicie zniszczyć producentów. Zagrożone są te największe marki, które znasz z mediów i reklam. Jako konsumenci, również chcielibyśmy mieć pewność, że kupujemy produkt, który jest oryginalny i mamy do czynienia z luksusową marką. Weryfikacją oryginalności produktów takich jak torebki, odzież czy obuwie zajmuje się profesjonalnie strona checkmybag.eu.
Zagrożone reputacje
Najbardziej widocznym problemem związanym z podróbkami dla marek modowych jest uszczerbek na ich reputacji. Aby firmy te zyskały rozpoznawalność na świecie i wyróżniały się na tle konkurencji, ważne jest, aby zdobyć silną reputację i być postrzegane w pozytywnym świetle.
Kiedy więc fałszerze są w stanie naśladować marki i oszukiwać kupujących, ta reputacja poważnie ucierpi. Tandetna odzież, która się rozpada, nie wygląda dobrze lub jest wykonana z niewłaściwych materiałów, jest bardzo rozczarowująca dla konsumentów. I ta negatywna reakcja dotyczy niestety nie osób podrabiających, tylko oryginalnych producentów!
Media społecznościowe
Media społecznościowe są szczególnie ważne dla marek modowych. Wielu producentów w dużej mierze polega na mediach społecznościowych i wykorzystał ich rozkwitdo napędzania własnej marki. Stał się niezwykle przydatnym kanałem do znajdowania nowych fanów i po prostu prezentacji i reklamowania swoich produktów.
Ale media społecznościowe mogą być również wykorzystywane jako narzędzie dla fałszerzy. To tam wielu producentów zobaczyło swoje pierwsze podróbki, a klienci chwalili się „okazją”. Na początku, takie pochwały mogły przydać się oryginalnym producentom, bo ich reputacja rosła. Niestety z czasem, Klienci zorientowali się, że materiał, z którego wykonany jest produkt, nie spełnia ich wymagać i podróbki znacząco wpłynęły na recenzje oryginalnych producentów.
Dlaczego tradycyjna metoda nie chroni projektów modowych
Do niedawna marki stosowały to, co nazywamy „tradycyjną metodą” walki z podróbkami. Ta forma ochrony projektowania mody polega na zatrudnianiu prawników wewnętrznych, którzy wyszukują podrabiane produkty sprzedawane w Internecie i każą im ręcznie radzić sobie z platformami. Albo jeszcze gorzej, gdy istniejący personel zajmuje się tym wszystkim samodzielnie.
Ewolucja internetowa pozwoliła jednak automatyzować pewne procesy. Dla przykładu strona checkmybag.eu to świetne narzędzie, które pozwoli nam zweryfikować oryginalność danego produktu. Wystarczy wysłać zdjęcia czy linki do aktualnej aukcji i poczekać na weryfikację. Możemy otrzymać certyfikat potwierdzający autentyczność i oryginalność torebki, obuwia czy odzieży i przejść do finalizacji zakupu.