Od 4 maja wiadukt nad torami kolejowymi w centrum Tychów zostanie zamknięty. Nie nadaje się do remontu. Trzeba go rozebrać i wybudować na nowo. Przez kilkanaście miesięcy w tym miejscu obowiązywać będą objazdy.
Od wtorku – 4 maja – wiadukt zostanie zamknięty dla ruchu. Tym samym nie będzie możliwości przejazdu z ul. Grota-Roweckiego na ul. Dmowskiego czy al. Jana Pawła II. Objazd będzie prowadził ulicami: Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II oraz ul. Jana Pawła II, al. Bielską i al. Niepodległości. Ruch pieszy zostanie skierowany na kładkę w rejonie D.H. City Point.
Od tego dnia należy spodziewać się też zmian w rozkładach jazdy autobusów i trolejbusów. Linie trolejbusowe E, F, G, H oraz autobusowe W, 1, 1N (aktualnie zawieszona), 2, 31,137, 157, 245, 254, 551, 627, 686, 688, 696 i 788 skierowane zostaną na trasy objazdowe. Szczegółowy rozkład jazdy, jaki będzie obowiązywał na czas budowy można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Pociągi na razie będą kursować bez zmian, ale w przyszłości pasażerowie kolei również muszą liczyć się z utrudnieniami. Ma to nastąpić najwcześniej w drugiej połowie czerwca.
Docelowo stary wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy. Powstanie też kładka, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Zlokalizowana będzie w odległości ok. 35 m od ul. Grota-Roweckiego po stronie południowo-wschodniej. Po przebudowie piesi nadal będą mogli poruszać się po wiadukcie – po obu jego stronach powstaną chodniki. Planowo, kładka pieszo-rowerowa ma być gotowa do połowy grudnia 2021, natomiast wiadukt do lipca 2022 r.
Łączny koszt zadania wynosi ok.10 mln zł, z czego 3,7 mln zł stanowi dofinansowanie z subwencji ogólnej budżetu państwa.
,,Zdajemy sobie sprawę z tego, że prace łączą się z dużymi utrudnieniami, ale to był już ostatni moment, by zareagować. Przebudowa wiaduktu nad torami PKP to jedno z kluczowych zadań drogowych, jakie aktualnie są realizowane w Tychach”
– mówi Artur Kruczek, dyrektor MZUiM-u.
źródło : dziennikzachodni.pl